عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در مینودشت برگزار شد


جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در مینودشت برگزار شد

جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در مینودشت برگزار شد

گنبدکاووس - ایرنا - اولین جشنواره تابستانی فرهنگ و اقتصاد روستا در استان گلستان با عنوان امید، در روستای لیسه شهرستان مینودشت در شرق این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشنواره عصر شنبه با حضور پرشور و استقبال گرم شهروندان و روستاییان مینودشتی و با هدف معرفی ظرفیت های روستاهای گلستان و تزریق شادی به جامعه در روستای لیسه واقع در بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

این جشنواره با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری همراه بود و با ورود جمعی از مسئولان استانی از جمله معاون عمرانی استاندار و مدیرکل امور روستایی و با همراهی برخی از مسئولان شهرستان مینودشت آغاز شد.

معاون عمرانی استاندار گلستان در این مراسم اظهارداشت: روستا کانون فعالیت های پایدار کشاورزی و صنعت می باشد که با همکاری و همیاری شوراها و دهیاری این مناطق می توان رونق را به آن بازگرداند.

میرمحمد غراوی افزود: با رونق کشاورزی، صنعت و صنایع دستی، اشتغالزایی انجام می شود و با توجه به مناطق دیدنی و آب و هوای مناسب این نواحی، می توان در بخش گردشگری هم با برپایی اقامتگاه های بوم گردی که این روزها مورد استقبال گردشگران می باشد گام های بلندی در راستای اقتصاد مقاومتی برداشت.

وی گفت: چنانچه اهالی روستاها در این زمینه ها اقدام کنند حتما اقتصاد آن منطقه متحول خواهد شد و باید به این نتیجه برسیم که تنها با کمک های دولتی نمی توان پیشرفت را رقم زد و این موضوع نیاز به عزم عموم مردم دارد.

فرماندار مینودشت نیز در این مراسم تصریح کرد: روستا یعنی پایه و اساس فرهنگ جامعه امروز که توانسته بنیان خانواده را به عنوان اصلی ترین نهاد یک جامعه گرم نگه دارد و از بیشترین جلوه خانواده مستحکم ومنسجم  در روستا ظاهر شده است.

سیدرضا طباطبایی افزود روستاها این پتانسیل را دارند تا به عنوان مراکز پایه اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کرده و از این پتانسیلبرای پیشرفت کل کشور استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه به نشاط بیشتری نیاز دارد و استان گلستان که احیرا حادثه سیل و رانش را پشت سر گذاشته است احتیاج بیشتری به آن دارد و  البته دستگاه های فرهنگی در این زمینه واقعا فعالیت کرده و بخوبی وارد عمل شده اند.

به گزارش ایرنا جشنواره تابستانه فرهنگ و اقتصاد روستا با عنوان امید با برنامه ریزی اداره کل امور روستایی استان گلستان و با همکاری حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانداری ها و بخشداری های استان، دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها و فعالان فرهنگی، اجتماعی و هنری روستاها با هدف دیده شدن ظرفیت های روستاهای گلستان و تزریق شادی به جامعه قرار است در ۲۳ روستای گلستان از ۱۳ مرداد ماه تا ۸ شهریور سال جاری برگزار شود که روستای لیسه مینودشت به عنوان اولین روستا، این جشنواره را برگزار کرد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مینودشت
  • بازدید : 427
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2230

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 187
بازدید ماه:1677
بازدید سال:8310
بازدید کل:1184292