عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندار شهرستان مینودشت گزارش کار سالانه شهرستان را نماز جمعه ارائه داد.


فرماندار شهرستان مینودشت گزارش کار سالانه شهرستان را نماز جمعه ارائه داد.

فرماندار شهرستان مینودشت گزارش کار سالانه شهرستان را نماز جمعه ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مینودشت؛ محمدتقی قزل‌سفلی فرماندار شهرستان مینودشت در نماز جمعه ۲۶ اسفند گفت: به عنوان خدمتگزار مردم، نوکری مردم را عین ثواب می‌دانم. وحدت شرط توسعه، ارتقا و پیشرفت است و از وحدت، همدلی و وفاق مسئولین و مردم که حتی در استان، زبان‌زد است تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ضمن ارائه گزارش کار سالانه شهرستان اظهار کرد: باید پیام‌رسان و انتقال‌دهنده خدمات دولت جهادی برای مردم باشیم همانطور که حضرت آقا بر جهاد تبیین تاکید دارند ، لذا بیان این محسنات ، انتقال این خدمات و در جریان قرار دادن مردم از امورات انجام شده در سطح شهرستان، خود جهاد تبیین است.

فرماندار مینودشت امنیت را یکی از وظایف ذاتی فرماندار دانست و افزود: در جریاناتی که در طول یکسال در بحث اغتشاشات و دانش آموزی رخ داد کوچکترین مسئله امنیتی در شهرستان نداشتیم و نتیجه وحدت مردم و مسئولین موجب شده است که شهرستان مینودشت امروز امن‌ترین شهرستان در استان قرار بگیرد. در جریان چهارشنبه‌سوری که دشمنان به آن چشم دوخته بودند، خوشبختانه شهرستان مینودشت کمترین حادثه را شاهد بود و این نشان از پای کار بودن مسئولین و مردم است.

وی با اشاره به حضور مقامات کشوری و استانی در شهرستان بیان کرد: در طول یک سال دو تن از وزرا و معاونین وزرا، معاونین وزیر صمت و معاونین وزیر جهاد کشاورزی، راه، بنیاد مسکن صنعت و معدن، کمیسیون جهاد کشاورزی و عمران مجلس، معاونت قوه قضائیه کشور، استاندار، معاونین استاندار، مدیران کل، رئیس دادگستری و دادستان استان در شهرستان مینودشت حضور پیدا کردند.

فرماندار مینودشت با اشاره به سفری که استاندار به شهرستان مینودشت داشت، گفت:  در شورای اداری مشترک شهرستان و استان ۳۴ مصوبه تنظیم شد و اولویت کاری در سال ۱۴۰۱ پروژه‌های مهمی از جمله پروژه ملی و منطقه‌ای سد نرماب بود. در سفر ریاست جمهوری به استان رهاورد سفر ۱۰۰۰ میلیارد بوده است که ۷۰۰ میلیارد آن به بحث سد نرماب تخصیص پیدا کرد و تاکنون ۹۹٫۵ درصد کار سد به اتمام رسیده است و در سال آینده مرحله اول آبگیری سد شروع خواهد شد. سد نرماب نه تنها بحث آب شرب و آب کشاورزی ۴ شهرستان را فراهم می‌کند بلکه در حوزه گردشگری نیز تأثیر‌گذار خواهد بود و این سد نعمتی است که علاوه بر حل مشکلات آب شرب، کشاورزی و گردشگری، اشتغال جوانان را نیز حل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: معدن زغال سنگ تخت، دومین اولویت است و یک ظرفیت برای شهرستان است که حدود ۴۰۰ نفر مشغول به کار هستند و با رفع مشکل راه فرعی و تونل هفت، ۳۰۰ نفر به اشتغال اضافه خواهد شد.

محمدتقی قزلسفلی با اشاره به بدهکاری استان سمنان به استان گلستان گفت: در خصوص مالیات بر ارزش افزوده، استان سمنان به استان گلستان ۱۰ میلیارد بدهکاری دارد و با توجه به اینکه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نیاز مالی دارند با پیگیری‌هایی که در حضور وزیر اقتصاد داشتیم این موضوع در حال انجام است و این مبلغ بر‌خواهد گشت.

فرماندار مینودشت خاطر نشان کرد: در بزرگراه بهشهر تا قوچان مسیری که به آزادشهر تا گالیکش است با توجه به کمبود اعتبارات در بحث ورودی و مکانهای حادثه‌خیز قول حل و رفع این مشکل داده شده است و در آینده‌ای نزدیک القجر، نیز شهر  خواهد شد و توجه به ساختار آن از جمله زیبا سازی و ایمن سازی توسط مسئولین برای جذب گردشگر حائز اهمیت است.

وی با اشاره به رهاورد سفر ریاست جمهوری گفت: در رشد ۸ درصدی رهاورد سفر ۴۲۵ میلیارد تومان در قالب ۱۴۰ پرونده و بیش از ۵۰۰ میلیون تحویل بانک‌های عامل شد و راستی‌آزمایی صورت گرفت. در اولویت کاری بحث تولید اشتغال اتفاق خواهد افتاد و در حوزه تبصره ۱۶، از ۶۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بنیاد شهید، بسیج سازندگی، بنیاد برکت، نیروهای مسلح تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی بیش از ۶۲ میلیارد تخصیص پیدا کرد.

فرماندار مینودشت با اشاره به پروژه‌های هفته دولت و دهه فجر گفت: در هفته دولت و دهه فجر ۱۱۶۸ پروژه با اعتبار حدود ۶۳۱ میلیارد تومان و ۱۲۰۵ نفر اشتغال صورت گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی کارهای فراوانی صورت گرفته است از جمله پیاده روی ۵ هزار نفری اربعین حرم تا حرم، نشست فعالین اجتماعی با استاندار، همایش مقاومت ، حضور کاروان‌های خدمت فرهنگی در روستاها، برگزاری یادواره‌های شهدا‌ی شهری و روستایی، همایش های بزرگ پیاده روی و ورزشی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، کمک‌های مومنانه، راهیان نور و غیره

فرماندار مینودشت گفت: در بحث نهضت ملی مسکن از سهم و حقوق مردم دفاع کرده‌ایم. نیاز سالانه ۴۳۵ واحد بود که ۵۰۰ واحد تأمین شده است و ۵ هکتار زمین مازاد زمینهای ادارات، اوقاف و جهاد کشاورزی تأمین کردیم. در حوزه روستایی ۴۸۱ واحد انعقاد قرارداد بانکی صورت گرفت و زمین مازاد روستای القجر جهاد و بهزیستی توافق انجام شده است. همچنین اقدامات بسیاری در حوزه نهضت آسفالت، طرح‌های هادی روستایی، بنیاد مسکن صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: مشکل آب و برق وظیفه مسئولین است که باید آن را حل کنند اما کاهش نزولات آسمانی باعث پایین آمدن فشار آب شده است باید مردم نیز مدیریت مصرف آب داشته باشند و در فرهنگ دینی ما هم به این موضوع اشاره شده است. چاه مسیر ده‌حسن‌خان تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری خواهد رسید که ۱۵ میلی‌لیتر در ثانیه اضافه خواهد شد. در مسیر ده‌عبدالله نیز ۳ چاه قرار دارد که اگر یکی وارد مدار شود مشکل آب را حل و فصل خواهد کرد اما مدیریت مصرف به عهده مردم است که باید این امر جدی گرفته شود، همانطور که در تابستان گذشته مدیریت درست مردم باعث شد که مشکل تامین آب، برق و گاز نداشته باشیم.

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مینودشت
  • بازدید : 102
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3669

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:1682
بازدید سال:8315
بازدید کل:1184297