عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اعلام برنامه ها و پروژه های دهه فجر 99 مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت


اعلام برنامه ها و پروژه های دهه فجر 99 مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مینودشت از بهره برداری 11 پروژه زیربنایی و تولیدی در بخش کشاورزی شهرستان در ایام ا... مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی سال 1399 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مینودشت، حبیب اله زارع در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب گفت: برای بهره برداری از این پروژه ها، مبلغ 66 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد در شهرستان مینودشت هزینه شده است.

وی بهره برداری از گلخانه سبزی و صیفی ، اجرای 4 پروژه آبیاری تحت فشار و خط انتقال آب، بازسازی و نوسازی کارخانه شالیکوبی و خط اعتباری مکانیزاسیون از مهمترین پروژه های تسهیلاتی اعلام کرد که برای اجرای این پروژه ها 26 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته و برای 39 نفر نیز اشتغالزایی صورت گرفته است.

 زارع در خصوص پروژه های عمرانی نیز گفت: لایروبی و بتنی کردن کانال آییش قره محمود لو، توسعه باغات در اراضی شیبدار و لایروبی و مرمت قنات از جمله پروژه های این مدیریت هستند که بهره برداری از آنها با اعتبار 7 میلیارد ریال و بهره مندی 109 خانوار در این دهه فجر صورت می پذیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت با اشاره به سیاست های مجموعه جهاد کشاورزی در سرعت بخشی به روند توسعه کیفی بخشهای مختلف کشاورزی افزود: با توجه به پتانسیل های موجود شهرستان در تولید کمی و کیفی محصولات در تمامی زیر بخشهای کشاورزی، مدیریت با هدایت اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی به بخشهای زیر بنایی و سرمایه ای، در نظر دارد علاوه بر تعامل بهتر و بیشتر با بهره برداران در ایجاد اشتغال مولد و هدایت زیر بخشها به سوی توسعه پایدار با مدیریت بهینه و استفاده صحیح از امکانات تولید، دسترسی به توسعه پایدار در مدت زمان تعریف شده را میسر سازد.

زارع دهه فجر انقلاب اسلامی را برگ زرین دفتر پر افتخار ایران اسلامی ذکر کرد و خاطر نشان ساخت: جهاد ، بعنوان ثمره این انقلاب ، از بدو تشکیل به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان اله تعالی علیه تابحال، تمامی تلاش خویش را برای عمران و آبادی مناطق روستایی و عشایری مصروف داشته و اینک در قالب ماموریت جدید  با پیروی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری مدظله العالی، درصدد است با استفاده از توان علمی و تخصصی جوانان این مرز و بوم اسلامی، با حرکتی بنیادین توسعه بخش کشاورزی را با تامین امنیت غذایی برای مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی به ارمغان آورد.

 

وی افزود: در سال جاری 41 هکتار از اراضی کشاورزی  شهرستان به انواع سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده اند که منجر به افزایش 60 درصدی راندمان آبیاری شده است و همچنین مرمت و بهسازی آب بندان قره چشمه به مساحت 8 هکتار به اعتبار 5 میلیارد ریال نیز در مرحله پایان کار قرار دارد.

زارع در حوزه تولیدات دامی افزود: از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی اصلاح نژاد دام سبک و هم‌چنین پلاک‌کوبی دام بوده که در سال‌جاری تولید بره های 3 نژاده نوترکیب صورت گرفته و نیز  پلاک‌کوبی 43 هزار رأس دام سبک و سنگین انجام یافت که این امر در جلوگیری از قاچاق دام، تنظیم برنامه‌های اصلاحی و… کمک بسزایی می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت تصریح کرد: توجه ویژه به کشت گلخانه‌ای در راستای توسعه بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های سال‌های اخیر بوده به طوری‌که در دو سال گذشته با توجه به اقدامات انجام یافته شاهد رشد قابل توجه در احداث سازه‌های کشت گلخانه‌ای در شهرستان بوده‌ایم که در سال جاری یک هکتار گلخانه سبزی و صیفی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی 3 واحد دیگر به مساحت 5/2 (دو و نیم) هکتار با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در دست اقدام می باشد. در حال حاضر مساحت گلخانه های شهرستان مینودشت 2 هکتار می باشد

 

وی در خصوص حمایت های صورت گرفته نیز تاکید کرد: در ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر 107 میلیارد ریال انواع تسهیلات بانکی در حوزه خط اعتباری مکانیزاسیون، تولیدات دامی، گلخانه و قارچ به متقاضیان پرداخت شده است.

زارع همچنین در خصوص سیاست های تولیدات گیاهی نیز افزود : کشت چغندر قند و نیز کلزا به برنامه تناوبی هر ساله کشاورزان تبدیل شده است به گونه ای که طی سال های اخیر به طور میانگین هر ساله بیش از 100 هکتار از اراضی شهرستان به کشت چغندر قند و 2000 هکتار به کشت کلزا اختصاص یافته است.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : jahad
  • بازدید : 462
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2997

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 379
بازدید ماه:1487
بازدید سال:8120
بازدید کل:1184102