عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » طعم تلخ محرومیت در مینودشت/ اجرای طرح استانی نرماب با بودجه شهرستانی!

فرماندار مینودشت مطرح کرد؛

طعم تلخ محرومیت در مینودشت/ اجرای طرح استانی نرماب با بودجه شهرستانی!

طعم تلخ محرومیت در مینودشت/ اجرای طرح استانی نرماب با بودجه شهرستانی!

 

فرماندار مینودشت در مصاحبه با گلستان ما: از اختصاص بودجه 1200 میلیارد تومانی به این شهرستان خبر داد و گفت: هزار میلیارد تومان از این بودجه مربوط به سد نرماب که پروژه ای استانی است اختصاص یافته است، چرا برای این پروژه بودجه استانی در نظر گرفته نمی‌شود.

محمدتقی قزل‌سفلی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: شهرستان مینودشت پتانسیل های زیادی درحوزه گردشگری، نوغانداری، کشاورزی، ورزشی، معدن، زغال سنگ و ... دارد اما در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است. طبق  آمار سال 1395 نرخ بیکاری شهرستان مینودشت 28 درصد است.

وی توجه به سد نرماب را اولویتی مهم خواند و افزود: خدمات زیادی در طول 40 سال انقلاب صورت گرفته اما کافی نبوده و بیایم برای سد نرماب استانی فکر کنیم!

قزل‌سفلی با اشاره به اینکه در این شهرستان درهمه زمینه ها پتانسیل اولیه برای درآمد زایی فراهم است، خاطرنشان کرد: در این شهرستان از بستر و صنایع تبدیلی خبری نیست.

وی بیان کرد: قدمت این شهرستان خیلی بالاست اما مینودشت به حق واقعی خود در این سالها نرسیده است.80   درصد مردم از بیکاری جوانان، معشیت و اقتصاد نا بسامان گله مند هستند. چرا با وجود نعمت ها و استعدادهای بکر مردم در رنج و بیکاری و معیشت به سر می برند؟؟

مینودشت قطب گردشگری و کشاورزی استان

قزلسفلی بیان کرد: ظرفیت های ما در حوزه گردشگری، کشاورزی بسیار بالاست قطب گردشگری و کشاورزی استان هستیم در نوغانداری رتبه اول استان و سوم کشوری را داریم اما خبری از اقتصاد نیست.

وی ادامه داد: مینودشت در استان قطب گردشگری محسوب می شود چون از 6 روستای معرفی شده استان در حوزه گردشگری، دو روستای ساسنگ و قلعه قافه مربوط به شهرستان مینودشت است. ما زمینه جذب سرمایه گذار داخل استان و کشوری را فراهم کردیم! پیشنهاد ما این است که شورای هماهنگی در بین فرمانداران شرق استان ایجاد شود تا سرمایه گذاران بر اساس ظرفیت هر شهرستان جذب شوند.

محمدتقی قزل‌سفلی گفت: در بحث نوغانداری اگر صنعت تبدیلی فراهم باشد چرا پیله در این شهرستان بالاترین تولید را داشته باشد اما در تولیدات ابریشم درآمار تولیدات استان های دیگر قرار بگیرد. با ایجاد صنایع تبدیلی می شود نرخ بیکاری را کاهش داد.

فرماندار مینودشت اشاره کرد: در حوزه گردشگری ورزشی، تله کابین، سایت بین المللی پرواز پاراگلایدر ظرفیت فراهم است اما امکانات بخصوص امکانات ورزشی خیلی کم و صفر است. جوانان ما در زمینه های ورزشی استعداد بالایی دارند اما سالن تمرین وجود ندارد نوجوانی در ووشو نخبه شهرستان بود اما حقش پایمال و استان همجوار از حق این جوان بهرمند شد.

وی در ادامه افزود: سالن ورزشی در سال 1391 کلنگ زنی می شود و35  درصد کار پیش می رود اما تا کنون به حال خودش رها شده است بطوریکه اهالی محل از گرد و خاک و نخاله های ایجاد شده شکایت دارند. سالنی که می شد با هزینه کم به ثمر برسد امروز به 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بیایم برای سد نرم آب استانی فکر کنیم!

فرماندار مینودشت تصریح کرد: ما استعداد ورزشی داریم اما امکانات ورزشی نه!!! ره آورد سفر رئیس جمهور برای استان گلستان 12 هزار میلیارد تومان بوده که 1200 میلیارد تومان به شهرستان مینودشت تخصیص داده شده است که هزار میلیار تومان از این مبلغ مربوط به سد نرماب که پروژه ای استانی است و همه شهرستان های اطراف از آن بهرمند خواهند شد. اما در ردیف بودجه شهرستان مینودشت قرار گرفته است.چرا برای این پروژه بودجه استانی در نظرگرفته نمی شود.

فرماندار مینودشت با اشاره به مشکلات روستای پس پشته، محمد زمان خان، باقرآباد که در مسیر سد نرماب قرار دارند، گفت: گفته می شود هزار میلیارد در 3 سال آینده پرداخت خواهد شد مردم این روستاها تا چند سال باید درانتظار باشند. آیا این هزار میلیارد در 3سال آینده به پنج میلیارد هزینه نخواهد رسید؟؟؟؟ بیایم برای سد نرماب استانی فکر کنیم!

 شهرداران برای محدویت زمین مسکن شهری، مساعدت کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش اضافه کرد: در بحث نهضت ملی مسکن با وجود کمبود زمین ساخت و ساز در حوزه روستایی 310 واحد در دست اقدام هست که متقاضیان برای گرفتن تسهیلات با بانک عامل هم قرارداد امضا کرده اند. در حوزه شهری با وجود محدودیت زمین 48 واحد آماده تحویل داریم. باید اضافه کنم در حوزه شهری شهرداران کمک کنند تا مشکل محدودیت زمین مسکن شهری برطرف شود.

قزل‌سفلی افزود: با وجود محدویت زمین در حوزه روستایی 6 هزار مترزمین که متعلق اداره بهزیستی است همچنین ده هزار متر هم برای جهاد کشاورزی و 20هزار متر زمین هم برای اداره اوقاف وجود دارد که اگر تصمیم استانی محقق شود در این زمین‌ها می‌شود مسکن مردمی بسازیم. ما در این زمینه نیازمند مساعدت استانداری محترم هستیم.

وی تاکید کرد: در بحت تصادفات هم تنها شهرستانی هستیم که در روزهای شلوغ مثل روز طبیعت و... تلفات جانی نداشتیم 90 درصد شورای ترافیک ما اجرایی شده است در روزهای تعطیل مسیررفت و آمد جنگل درخیابان سید جمال الدین  ترافیک سنگین می‌شود. ما در صدد هستیم تا از سمت دانشگاه آزاد جاده ای به پلیس راه مینودشت وصل کنیم  تا ترافیک برطرف شود.



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مینودشت
  • بازدید : 152
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3521

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 16
بازدید ماه:1379
بازدید سال:1379
بازدید کل:1177361