عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » خانواده داغدار«تیموری» پس از 3 ماه خانه‌دار می‌شوند


خانواده داغدار«تیموری» پس از 3 ماه خانه‌دار می‌شوند

پس از روزهای پرتلاطم بحران سیل و رانش زمین که غم و اندوه فراوانی بر دل سیل‌زدگان و مردم استان برجای گذاشت امروز در روستای برنجوین، دل خانواده داغدار «تیموری» با سیل همبستگی خیرین و مسوولان کمی التیام یافت و قرار است «خانه زینب» سرپناه پدر و مادر این خانواده داغدیده باشد.

سیل همبستگی سرپناه «خانه زینب» شد/ خانواده داغدار«تیموری» پس از 3 ماه خانه‌دار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کانون گرم زندگی علیرضا تیموری و خانواده‌اش در روستای «برنجوین» مینودشت بر اثر رانش زمین تخریب کامل شد و با مرگ زینب دختر پنج ساله این خانواده که مظلومانه زیر آوار جان سپرد داغ سیاهی بر دل خانواده گذاشت، این اتفاق گرچه تلخ بود اما سیل همبستگی مردم و مسوولان سبب شد تا به کمک خیرین و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان برای این خانواده در مدت سه ماه سرپناهی مستحکم ساخته شود و امروز کلنگ این اتفاق نیکو به زمین زده شد.

* تلاش شبانه‌روزی مسوولان خصوصا نیروهای مسلح برای کمک به  مردم/بسیج امکانات برای حل مشکلات مردم

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان که امروز برای کاهش آلام مردم راهی روستای برنجوین و شهرستان دوزین در شرق استان گلستان شد ضمن دلجویی از خانواده داغدیده علیرضا تیموری خبرهای امیدوارکننده‌ای برای این خانواده و سایر مردمان این منطقه داشت و گفت: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به ما داد که در اعیاد شعبانیه گام دیگری برای پیگیری و حل مشکلات مردم برداریم.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: در وهله نخست باید از مردم خوب استان تشکر کنم، با توجه به اینکه مشکلات زیادی از ناحیه سیل متحمل شدند اما واقعا صبور بودند، مردم در این حادثه منازل‌شان، زمین‌های کشاورزی، اموال و اسباب و اثاثیه‌شان را از دست دادند گرچه تقاضاهایی از مسوولان دارند اما در برابر این اتفاق شکوه نکردند.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مسوولان خصوصا نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی قدردانی کرد و گفت: هر کدام از نیروهای مسلح در بخش‌های مختلف که هنوز آبگرفتگی وجود دارد مشغول فعالیت هستند که استان را از این مصیبت آبگرفتگی نجات دهند که باید از همه آنها تشکر کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان تصریح کرد: باید از رهبر معظم انقلاب اسلامی هم باید تشکر کنم که نیروهای مسلح را از همان ابتدای وقوع سیلاب فرمان دادند که با تمام امکانات به کمک سیل زدگان بشتابند و به وضعیت بد استان برسند، از مراجع تقلید، طلاب حوزه‌های علمیه باید تشکر کنم، امیدواریم مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده با تلاش مسوولان سر و سامان پیدا کند.

 

نورمفیدی ادامه داد: پس از وقوع سیل ۲۱ روز است که خانه‌های روستایی زیر آب است و در معرض آسیب قرار گرفته که خیلی خطرناک است، این خانه‌ها محکم ساخته نشده و هر لحظه امکان ریزش دارند و باید هر چه سریعتر برای اینها فکری شود.

وی گفت:  ستاد اجرایی فرمان امام از همان روزهای اول آمدند و اهدای ۴ هزار بسته معیشتی، ۴ هزار رأس دام، لوازم خانگی و ایجاد ۳ هزار شغل برای سیل‌زدگان را تقبل کردند، همچنین سیمان رایگان در اختیار سیل‌زدگان قرار بگیرد تا برای بازسازی منازل مسکونی اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ابراز کرد: همه در تلاش هستند که مشکلات مردم حل شود، باید از این نظام، دولت و مسوولان تشکر کرد، در حالی که کشور گرفتار سیل شده و هم و غم مسوولان و دست‌اندرکاران این است که گاهی در این استان و گاهی در سایر استان‌های سیل‌زده باشند امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات حل شود.

 

نورمفیدی بیان کرد: این حادثه سیلی که استان گلستان به آن مبتلا شد دشمنان آن را بهانه قرار دادند و تا آنجا که می توانستند علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی سمپاشی کردند اما این سیل نشان داد که سمپاشی‌های دشمن در مردم ما اثری ندارد و این سیل در تقویت همبستگی، همدلی، همراهی و همدردی به نحو کامل خودش را نشان داد.

وی گفت: دشمنان سعی کردند تا از این حادثه سوء استفاده کنند اما مردم نشان دادند که دشمن هنوز آنها را نشناخته؛ ملت ایران اهل عاشورا و کربلا و فرزند رمضان است، این سیل باعث شد حقیقتی برای جهانیان آشکار شود و آن وحدت و یکپارچگی ملت ایران بود.

نورمفیدی افزود: همه مردم با خانواده داغدیده تیموری همدردی کردند، خانواده‌ای که دختر کوچکش را در زیر آوار از دست داد، هر که این خبر را شنید متاثر شد، این مصیبت برای همه مردم استان است، برای خانواده داغدار از خداوند مهربان تقاضای صبر داریم و فراموش نکنیم که بازگشت همه به سوی خداست.

 

* 324 واحد مسکونی بر اثر رانش زمین خسارت دید/ تکمیل و تحویل خانه تیموری تا سه ماه آینده

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان نیز که امروز برای بازدید از مناطق خسارت‌دیده ناشی از رانش راهی روستای برنجوین و شهرستان دوزین در شرق استان گلستان شده بود ضمن دلجویی از خانواده داغدیده علیرضا تیموری گفت: 324 واحد در شهرستان مینودشت خسارت دیدند که 54 واحد آن در روستای برنجوین است، حتما باید زمین مناسبی برای آنها تهیه و مجدداً احداث بنا کنیم.

محمدتقی زمانی‌نژاد تصریح کرد: امروز کلنگ ساخت منزل مسکونی خانواده علیرضا تیموری که فرزند پنج ساله‌شان را بر اثر رانش زمین از دست دادند به زمین زده شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قول می‌دهد که بازسازی این خانه مسکونی را از امروز آغاز و تا سه ماه دیگر به اتمام برساند و تحویل متقاضی محترم بدهد.

وی با بیان اینکه این خانه مسکونی دارای تسهیلات کم‌بهره و تسهیلات بلاعوض است، افزود: با خدمتی که خیرین می‌کنند تلاش داریم هر چه سریعتر این خانه را احداث کنیم و امیدواریم با این کلنگ‌زنی مراحل بازسازی واحدهای احداثی شهرستان مینودشت را آغاز کنیم.

زمانی‌نژاد گفت: رانش زمین در بخش کوهسارات باعث به وجود آمدن خسارت‌هایی به مردم این منطقه کرده است.

 

* خسارت 300 میلیارد تومانی رانش زمین به مزارع و تاسیسات زیربنایی مینودشت

فرماندار مینودشت با اشاره به خسارت ناشی از رانش زمین در مناطق روستایی و بخشی این شهرستان اشاره کرد و گفت: مینودشت از جمله شهرستان‌هایی بود که بر اثر سیلاب دچار خسارت‌های زیادی شد، برآوردی که کردیم بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان در حوزه کشاورزی، دامپروری، راه‌های بین مزارع، راه‌های روستایی، تاسیسات آب، برق، تلفن و گاز خسارت وارد شد.

سیدرضا طباطبایی با بیان اینکه مجموع خساراتی که شهرستان متحمل شده واقعا سنگین بوده است، افزود: البته این عدد خسارت نهایی نیست، طبق آخرین گزارشی که به ما دادند بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان به این شهرستان خسارت وارد شده است.

وی بیان کرد: با توجه به همبستگی که بین مردم، دولت و نظام به وجود آمده مطمئن هستم که ما این راه سخت را به راحتی پشت سر خواهیم گذاشت.

 

فرماندار مینودشت؛ کلنگ‌زنی برای ساخت منزل مسکونی خانواده تیموری را به فال نیک گرفت و این اتفاق را یکی از جلوه‌های همبستگی، صمیمیت و اخلاق مداری عنوان کرد و گفت: تنها خانواده‌ای که در طی این حادثه تلفات جانی در شهرستان مینودشت داشتیم یک دختر بچه پنج ساله بود که کام همه را تلخ کرد، نگاه‌ها بیشتر به این خانواده معطوف بود و همه دوست داشتند که التیام‌بخش زخمی باشند که به وجود آمده؛ با تلاشی که صورت گرفت، زمین مهیا شد و خیرین خیلی کمک کردند.

طباطبایی ابراز کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت این منزل مسکونی به ما قول داده است طی مدت سه ماه این خانه ساخته شود، کلنگی که امروز بر زمین زده می‌شود آغاز بازسازی مناطق مختلف در دوزین، برنجوین و قلعه قافه مینودشت خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد به زودی زمین مورد نظر برای مناطق متاثر از رانش زمین تهیه تا عملیات بازسازی آغاز شود.

فرماندار مینودشت ادامه داد: از این اخلاصی که در همه اقشار ملت به وجود آمده و همه واقعا برای رضای خدا سعی می‌کنند که باری را به دوش بکشند از این ذخیره باید به نحو احسن استفاده کنیم و بتوانیم ایرانی بهتر از گذشته بسازیم.

به گزارش خبرنگار فارس؛ درست است که سیل و رانش زمین صحنه‌ای دلخراش و غم‌انگیز در استان گلستان رقم زد اما از سوی دیگر اقدامات و تصاویر به یادماندنی بر جای گذاشت؛ وقتی همچون هشت سال دفاع مقدس مسوولان در دل مردم آمدند صحنه‌هایی را تداعی کردند که به مذاق مردم خوش آمد و نوید این بود که با همدلی و همکاری می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

امید است در سال رونق تولید هم مسوولان با روحیه جهادی و انقلابی پای کار بیایند و به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک بگویند تا در گام دوم انقلاب افتخارات بزرگی ثبت کنیم.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مینودشت
  • بازدید : 625
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2076

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 379
بازدید ماه:1487
بازدید سال:8120
بازدید کل:1184102