معرفی فرماندار

علیرضا مصطفی لو
سمت: فرماندار مینودشت
مدرک تحصیلی:
سوابق اجرایی:
- تلفن دفتر:
- تلفنخانه:
- ایمیل: minoodasht@golestanp.ir
سوابق شغلی:
شرح وظايف فرماندار:
۱– فرمانداران در قلمرو مأموریت خویش به عنوان نماینده عالي دولت، مسئوليت اجراي سياستهاي عمومي کشور در ارتباط با وزارتخانهها، مؤسسات و شرکتهاي دولتي، نهادهاي انقلاب اسلامي، نيروهاي انتظامي، شوراهاي اسلامي شهر، شهرداري ها، مؤسسات عمومي غير دولتي و ساير دستگاههایي که به نحوي از بودجه عمومي دولت استفاده مينمايند را عهدهدار خواهند بود. همچنين نيروهاي انتظامي در چارچوب وظايفي كه در ارتباط با امنيت منطقه دارند، تحت نظارت فرماندار عمل خواهند كرد. برابر تبصره ۲ ماده ۱ مصوبه ياد شده، استاندار به عنوان نماينده عالي دولت در برابر رئيس جمهور و هيأت وزيران مسئول بوده و به عنوان نماينده وزير كشور مسئوليت اجراي وظايف و اختيارات آن وزارت را در استان عهدهدار خواهد بود و در مقابل وزير كشور پاسخگوست و به همين ترتيب فرماندار نيز مسئوليتهاي مذكور را در مقابل هيأت محترم دولت عهدهدار ميباشد .
۲– فرماندار مسئول برقراری و حفظ نظم و امنیت شهرستان است .
۳– هدایت و تشکیل مرتب جلسات شورای تأمين و نظارت بر حسن اجراي مصوبات آن .
۴– کلیه ارگانهای عضو شورای تأمين و ساير دستگاههاي اجرايي شهرستان موظفند مصوبات شوراي تأمين و دستورات امنيتي فرماندار را اجرا نمايند و رويدادهاي امنيتي و سياسي را به فرماندار گزارش کنند .
۵– پیشبینی و پيشگيري معضلات امنيتي شهرستان، تعيين و تدوين اولويتها و سياستهاي امنيتي و تعيين حدود وظايف و اختيارات امنيتي کليۀ دستگاههاي اجرايي شهرستان در چهارچوب وظايف قانوني آنها .
۶– فراهمآوردن موجبات اجرای طرحها و سیاستهای امنيتي و انتظامي، مصوبات مراجع قانوني، دستورالعملها و ابلاغيههاي امنيتي .
۷– پیشنهاد تشکیل موقت یا دائم و يا انحلال رده انتظامي در سطح شهرستان در چهارچوب قوانين و دستورالعملهاي مربوطه .
۸– نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات راهنمایي و رانندگي، گذرنامه و وظيفه عمومي .
۹– جلوگیری از هرگونه تردد و نقل و انتقالات غیرمجاز در چهارچوب سياستها و خط مشيهاي مصوب .
۱۰– برنامهریزی، هدایت و ايجاد هماهنگيهاي لازم در خصوص مبارزه با مواد مخدر، قاچاق سلاح، مواد منفجره، کالا و ارز .
۱۱– نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به تردد، اقامت، تابعیت، استملاک و ساير امور مربوط به اتباع و نمايندگيهاي خارجي، پناهندگان و آوارگان .
۱۲– فراهمآوردن موجبات تشکل و تقویت شوراهای اسلامی به منظور جلب مشارکت همه جانبه مردم شهرستان در امور مشارکتپذير و سازماندهي مطلوب آن و اعمال نظارت بر شوراهاي فوق در چهارچوب قوانين ومقررات مربوطه
۱۳– تشکیل و هدایت شوراهایي که مسئوليت آنها بر عهده فرماندار ميباشد و رعايت تصميمات متخذه شوراهاي مذکور طبق قوانين و مقررات مربوطه .
۱۴– ایجاد زمینههای لازم براي تأسيس و توسعه مجامع و تشکلهاي گوناگون فرهنگي، اجتماعي، سياسي، تخصصي و نظارت بر فعاليتهاي آنها به منظور گسترش مشارکتهاي مردمي در همه زمينهها و نهادينه شدن آزاديهاي سياسي و اجتماعي .
۱۵– اجرا و نظارت بر همهپرسی و کلیه انتخابهایي که به موجب قانون برگزار ميگردد .
۱۶– انجام مطالعات و ارائه پیشنهادات در خصوص تقسیمات کشوری .
۱۷– نظارت بر حسن اجرای امور مربوط به ثبت احوال .
۱۸– ایجاد زمینه مناسب جهت رشد و ارتقاء فرهنگی، سياسي، اقتصادي، اجتماعي، بانوان و ايجاد هماهنگي بين دستگاههاي ذيربط و نظارت بر فعاليت آنها .
۱۹– فراهمآوردن زمینههای مناسب برای رشد و پيشرفت و گسترش آموزش و پرورش، ورزش همگاني، بهداشت عمومي، آموزش عالي و تحقيقات .
۲۰– حفظ و حراست از ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران و گسترش فرهنگ اصيل اسلامي .
۲۱– هدایت و هماهنگی اقدامات مربوط به پیشگيري از منکرات و مفاسد اجتماعي .
۲۲– فراهمآوردن زمینههای عدالت اجتماعی و فقرزدايي .
۲۳– اتخاذ تدابیر و اعمال هماهنگی لازم به منظور پیشگيري، کنترل و مهار بحرانهاي ناشي از حوادث و بلاياي طبيعي از قبيل سيل و زلزله .
۲۴– نظارت بر امور ایثارگران و خانوادههای معظم شهدا .
۲۵– هماهنگی و نظارت بر مسائل رفاهی کارکنان دولتی و هماهنگنمودن امور رفاهي آنان .
۲۶– نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات .
۲۷– نظارت و بازرسی از کلیه ارگانهای دولتي اعم از ادارات و مؤسسات و شرکتهاي دولتي و ساير دستگاههایي که به نحوي از بودجه عمومي دولت استفاده ميكنند و نيز نهادهاي انقلاب اسلامي، نيروي انتظامي، شوراهاي اسلامي شهر و روستا، شهرداريها و مؤسسات عمومي غيردولتي به جز مواردي كه به حكم قانون مستثني شده باشد و همچنين مراقبت در رفتار و اعمال كليه كاركنان ارگانهاي مذكور .
۲۸– ارزشیابی عملکرد مدیران بر اساس مصوبات و دستورالعملهاي مراجع ذيصلاح .
۲۹– فراهمآوردن زمینه همکاری و ایجاد هماهنگي بين فعاليتهاي دستگاههاي دولتي، سازمانهاي محلي، نهادهاي انقلاب اسلامي، شوراهاي محلي در چهارچوب قوانين و مقررات مربوطه .
۳۰– نظارت و مراقبت در اجرای برنامههای عمرانی (ملي و استاني) و در صورت لزوم دادن تذکر به مسئولين اجرايي و يا اعلام مراتب به سازمان و اداره کل مربوطه در جهت رفع نواقص احتمالي .
۳۱– نظارت بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زيست و استفاده بهينه از منابع و امکانات بالقوه و موجود شهرستان .
۳۲– شناسایی استعدادهای منطقه و تعيين نيازمنديهاي شهرستان و تصميمگيري، هماهنگي و هدايت برنامهريزي و درخواست بودجه براي شهرستان با تأکيد بر اولويتهاي توسعه منطقه در چهارچوب سياستها و راهبردهاي توسعه ملي .
۳۳– هدایت و هماهنگی فعالیتهاي بانکي و تعيين اولويتها در اعطاي تسهيلات تکليفي بانکي در چهارچوب سياستها و برنامههاي توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور و تشويق سرمايهگذاران از طريق تشكيل مؤسسات اعتباري غيردولتي و جذب سرمايههاي محل و سوقدادن آن ها به سمت فعاليتهاي توليدي و عمراني.
۳۴– اجرای سایر وظایفي که در شهرستان از طريق مراجع ذيصلاح بر عهده فرماندار محول ميگردد مانند طرح ملي آمارگيري، سرشماري و آمارگيري کارگاهي، ريشهکني فلج اطفال.
۳۵– انتصاب مدیران شهرستان و مسئولین نهادهای انقلاب اسلامي، فرمانده انتظامي و نماينده صدا و سيما توسط مديران کل با هماهنگي فرماندار صورت ميگيرد .
۳۶– چنانچه بین فرماندار و مدیرکل یا بالاترين مقام دستگاه اجرايي استان در خصوص انتصاب رؤسا و مسئولين ادارات شهرستان اختلاف نظر وجود داشته باشد به منظور حل اختلاف، هيأتي مرکب از استاندار به عنوان نماينده رئيس جمهور، مديرکل و يا رئيس سازمان ذيربط و فرماندار شهرستان مربوطه تشكيل و اتخاذ تصميم خواهند نمود.
۳۷– عزل و تغییر رؤسا و مسئولین ادارت و شهرستان توسط مقامهاي مجاز دستگاههاي ذيربط با اطلاع فرماندار صورت ميگيرد .
۳۸– کلیه رؤسای ادارات و یا بالاترين مقام اجرايي در شهرستان و فرمانده منطقه انتظامي موظفند عدم حضور خود را در محل خدمت به اطلاع فرماندار برسانند و جانشين موقت خود را به وي معرفي نمايند .
۳۹– در مواردی که فرماندار حضور رئیس ادارهای را در شهرستان در زمان معين ضروري بداند، مدير يا رئيس اداره موظف است از مرخصي يا مأموريت در ان زمان صرفنظر نموده و در محل خدمت حضور يابد .
۴۰– فرماندار میتواند در اجرای وظایف واحدهاي اجرايي در شهرستان که به نحوي با برنامههاي توسعه و سياستهاي عمومي و مسائل امنيتي و آرامش عمومي مرتبط است و همچنين ايجاد هماهنگي بين واحدهاي مذکور و استفاده بهينه از امکانات آنها با رعايت قوانين و مقررات مبادرت به تهيه و ابلاغ دستورالعمل هاي اجرايي نمايد .
۴۱– کلیه واحدهای قضایي در شهرستان موظفند در خصوص مسائلي که به نحوي با آرامش و امنيت عمومي شهرستان مرتبط ميباشد، هماهنگيهاي لازم را با فرماندار معمول دارند، آئيننامه اجرايي در اين رابطه توسط امور اداري و استخدامي کشور با همكاري وزارت كشور و وزارت دادگستري تهيه و به تصويب شوراي عالي اداري خواهد رسيد .
۴۲– کلیه دستگاههای اجرایي موظفند ترتيبي اتخاذ نمايند که فرماندار از مأموريتهاي سازماني و اقدامات به عمل آمده و آخرين دستورالعملها و ضوابط و بخشنامههاي صادره آگاهي داشته باشد .
۴۳– کلیه شوراها، ستادها و مجامعی که برای هماهنگي انجام وظايف دستگاهها اجرايي در شهرستان طبق قوانين و مقررات تشکيل ميگردد زير نظر فرماندار فعاليت خواهند نمود .
۴۴– واحدهای اجرایی شهرستان موظف به ارائه گزارش عملکرد دورهاي خويش به فرماندار ميباشند. فرماندار ميتواند در صورت لزوم حسب مورد خارج از دوره مزبور نيز از واحدهاي شهرستاني گزارش امور مربوطه را دريافت نمايد .
۴۵– به منظور فراهمساختن زمینه مناسب جهت هماهنگی بین فعاليتهاي مختلف و افزايش قابليتها، کارايي دستگاههاي اجرايي و تحقق سياستهاي عمومي و برنامههاي توسعه در شهرستان شوراي اداري شهرستان به رياست فرماندار تشکيل ميگردد. ترکيب، وظايف، اختيارات و نحوه كار شوراي مزبور بر اساس آئيننامهاي خواهد بود كه توسط سازمان امور اداري و استخدامي كشور با همكاري وزارت كشور تهيه و به تصويب شوراي عالي اداري خواهد رسيد .
۴۶– انجام مراسم تشریفات (استقبال، پذیرایي، مشايعت) از مقامات عاليرتبه داخلي و خارجي که رسما به شهرستان سفر مينمايند به عهده فرماندار ميباشد. آییننامه اجرایي موضوع اين ماده و همچنين نحوه انجام تشريفات مربوطه به موجب آييننامهاي خواهد بود که به پيشنهاد وزير کشور و وزارت امور خارجه به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد