عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » حضور استاندار گلستان در بخش کوهسارات شهرستان مینودشت


حضور استاندار گلستان در بخش کوهسارات شهرستان مینودشت

حضور استاندار گلستان در بخش کوهسارات شهرستان مینودشت

 
حضور در بخش کوهسارات مینودشت دومین برنامه استاندار گلستان و هیات همراه در روز آدینه بود که فرماندار شهرستان، ارزیابی این سفر و مصوبات آنرا برای رفع کمبودها و توسعه این بخش بویژه شهر تازه تاسیس دوزین مهم دانست.
 

به گفته سید رضا طباطیایی، استاندار گلستان که برای دومین بار طی 20 روز اخیر به این شهرستان سفر می کند، امید برای توسعه و استفاده از ظرفیت های بکر گردشگری بخش کوهسارات مینودشت را در دل مردمان این دیار زنده کرد.
وی اضافه کرد: استاندار گلستان برای خارج شدن دوزین از بن بست دستور زیرسازی و آسفالت 15 کیلومتر باقی مانده از جاده مواصلاتی حدود 60 کیلومتری بین این شهر و شهر میامی استان سمنان را صادر کرد.
طباطبایی گفت: با انجام این اقدام توسط اداره کل راه و شهرسازی گلستان، ضمن خارج شدن دوزین و بخش کوهسارات از بن بست زمینه برای ورود گردشگران دو استان سمنان و خراسان شمالی و دیگر مسافران عبوری از بزرگراه تهران - مشهد در استان سمنان به این بخش فراهم می شود.
فرماندار مینودشت، تاکید استاندار گلستان بر ضرورت بهبود وضعیت آب شرب شهر دوزین و روستای النگ بخش کوهسارات توسط آب و فاضلاب روستایی، تسریع در احداث مرکز جامع سلامت این شهر توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان با 10 میلیارد ریال اعتبار، احداث دکل برای دریافت بهتر شبکه های تلویزیونی دیجیتال در بخش کوهسارات و افتتاح یک واحد بوم گردی در روستای ده چناشک از دیگر برنامه ها و مصوبات سفر روز گذشته سیدمناف هاشمی به این بخش بود.
وی افزود: بازدید از واحد تولیدی آب معدنی و طرح های حوزه آبخیزداری، پیگیری ساماندهی مجموعه پروازی 'پاراگلایدر' روستای ترسه با واگذاری زمین مورد نیاز از سوی منابع طبیعی و بنیاد مسکن به اداره کل ورزش و جوانان، توجه به استفاده ظرفیت های بخش کشاورزی در حوزه توسعه کشت گیاهان دارویی، توتون و باغات مثمر از دیگر مصوبات حضور روز گذشته استاندار گلستان در بخش کوهسارات مینودشت بود.
طباطبایی اضافه کرد: استاندار گلستان برای پیگیری و اجرای مصوبات سفر دستور ایجاد کمیته ای داد که نشان از اهتمام ویژه مدیریت استان به ایجاد زیرساخت ها برای توسعه بخش کوهسارات با ظرفیت های بکر گردشگری آن است که می تواند وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم منطقه را متحول کند.
نکته ای که استاندار گلستان نیز به آن تاکید داشته و گفته است؛ توسعه بوم گردی نقش ویژه در ایجاد اشتغال این استان دارد و در همین راستا طی سالجاری افزون بر 100 مجموعه بوم گردی گلستان به بهره برداری رسید.
به گفته سید مناف هاشمی، توسعه بوم گردی روستایی و ایجاد اشتغال آن نقش ویژه ای در بهبود وضعیت بیکاری استان گلستان داشته است.
وی اضافه کرده بود: ظرفیت گردشگرپذیری گلستان از موهبت های خدادادی است که می تواند در زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی استان موثر باشد ضمن اینکه برای استفاده بهینه از این ظرفیت، تسهیلات مناسبی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، مجموعه بومگردی روستای ده چناشک مینودشت دارای هشت واحد اقامتی است و برای بهره برداری از آن دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده که یک میلیارد ریال آن به صورت تسهیلات از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان تامین شده است.
بوم گردی یا گردشگری روستایی شکلی جدید از صنعت گردشگری رواج یافته در کشورمان است که در آن افراد به جای حضور در هتل ها و اماکن شلوغ و پر ازدحام راهی روستاهای بکر و دورافتاده می شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره دمی و ساعتی، شاید هم روزی و هفته ای را در آرامش برآمده از این ویژگی ناب سپری کنند.
به معنای دقیق تر گردشگران بوم گرد به روستاها می روند تا همانند آن ها زندگی کنند، مانند آن ها غذای محلی بخورند، مانند آن ها به طبیعت بروند تا لذت های یک زندگی ساده و صمیمی روستایی را تجربه کرده و از آن بهره مند شوند.
هم اینک 150 واحد بوم گردی روستایی در استان گلستان فعال است و این واحدها مورد استقبال خوب مسافران و گردشگران قرار گرفته است

 

.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مینودشت
  • بازدید : 719
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2032

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 252
بازدید دیروز: 1058
بازدید ماه:1354
بازدید سال:7987
بازدید کل:1183969